Na začiatok sa nám predstav

Volám sa Matúš Jackovič, mám 30 rokov. Pracujem ako firemný právnik a mám za sebou turbulentné obdobie čo sa týka práce. Svoju prácu mám veľmi rád, no uvedomil som si, že som v práci nonstop.

Potreboval som vypnúť. A tak som začal športovať. Chcel som nájsť tréning, ktorý by mi vyhovoval po časovej stránke.

Ako si predtým športoval?

Chodil som do fitness centra, no nebolo to nijako pravidelne. Už vtedy nastal progres. Dokonca som začal behať, zabehol som Košický maratón. Ale nemal som pocit, žeby som bol silnejší, rýchlejší, dynamickejší. Skôr naopak.

Mal som problémy s chrbtom, kolenami a postava nebola ideálna.

Prečo si sa rozhodol zabehnúť maratón? Čo ťa k tomu motivovalo?

S behom som začal, pretože som potreboval vypnúť hlavu. A pri behu sa mi to darilo. Príprava na maratón nebola veľmi dlhá, približne iba 2 mesiace. Čas na maratóne nebol ideálny, ale dal som to. Dokázal som, že to zvládnem. A bol to úžasný zážitok. 

Ako často si behával a aké vzdialenosti?

Štandartne som behával 5 – 10 km vzdialenosti. Maratón som zabehol až na tej košickej súťaži. 

Behávaš aj v súčastnosti?

V zime to bolo veľmi slabé, čiže málo. Teraz by som chcel začať znovu. Chcel by som ísť opäť na maratón. Uvidím ako mi to dovolia pracovné povinnosti. Avšak, som rád, že mám aj silový tréning.

Vravel, si že si z toho mal nejaké zdravotné problémy. Aké?

Áno, hlavne s chrbticou a kolenami.

Väčšinu pracovného času presedím pri počítači, ako väčšina z nás v tejto dobe. Zároveň som mal veľmi málo energie a bol som často unavený.

Ako si spal, resp. koľko hodín a ako si sa v tej dobe stravoval?

Spal som 5-6 hodín denne. Čo sa týka stravy, tak niekedy som mal lepšiu niekedy horšiu. Nikdy som to neriešil a ani sa v ničom neobmedzoval. 

Ako si vyzeral?

Moja postava bola na tom horšie ako teraz. Bol tam aj nejaký pupok. Hlavne som bol často unavený a nezvládal som také bežné činnosti ako som chcel. 

Čo sa stalo, resp. čo vyvolalo zmenu? 

Mal som pocit, že musím so sebou niečo urobiť. Môj veľmi dobrý kamarát mi odporučil vás Realfit. A už po prvom tréningu som vedel, že by to mohlo byť niečo, čo hľadám. Povedal som si, že pôjdem do toho naplno. Dám do toho všetko, čo je v mojich silách, poctivo a pod dohľadom trénera.


A cvičíš tak ako si chcel?

To je otázka aj na môjho trénera Boba Trenčana. Snažím sa cvičiť pravidelne minimálne 3x do týždňa. Pri tréningoch sa snažím zo seba dostať maximum. V čom mi pomáha aj tréner Bob. 

Aký vidíš pokrok, čo sa zmenilo za ten pol rok?

Cítim rozdiel, hlavne v tom, že mám veľa energie. Aj keď som po tréningu unavený, ale celkovo sa energie zvýšila. Som rýchlejší, dynamickejší, flexibilnejší. Cítim sa veľmi dobre. Teší ma, že je tu výborný kolektív ľudí. Našiel som si tu aj nové priateľstvá. Môžem len odporučiť.

Ako sa cítiš teraz, čo sa týka chrbtice?

Super, je to perfektný pocit. Naozaj sa cítim oveľa lepšie ako kedysi. Aj postava vyzerá lepšie a formuje sa. 

Upravil si nejako aj stravu?

Áno, upravil. Hoci to nie je ideálne, ale snažím sa upraviť si jedálniček. Ak mi to dovoľuje čas, tak si tú stravu pripravím dopredu. Snažím sa dosť dbať na tukový metabolizmus. Mám pocit, že som aj menej hladný. 

Veľa ľudí argumentuje, že nemajú čas si pripraviť stravu, pretože nestíhajú. Koľko hodín pracuješ?

Je to rôzne, ale tak cca 10-12 hodín. Stále sa to snažím stíhať. Mám flexibilnú dobu, takže raňajky a večere si vždy dám. Obed si občas pripravím dopredu a snažím sa zdravo fungovať. 

A je to podľa teba dlhodobo udržateľné, kedže väčšina rieši nejaké krátkodobé diéty?

Myslím si, že áno, je to dlhodobo udržateľné. Mne to zatiaľ funguje pol roka. Zatiaľ je to to najlepšie čo som skúsil. 

Čo ti dávajú tréningy a čo hovoríš na svojho trénera?

Bob je veľmi šikovný mladý tréner. Je veľmi kreatívny a má rád to, čo robí. Stále sa vzdeláva v tejto oblasti. A je výborný v tom, že sa snaží klientov veci naučiť, dokonca aj mňa. Tréningy dokáže prispôsobiť každému. Či už osobe, ktorá je po zranení, alebo má nadváhu. Alebo chalanovi ako som ja, čo stále maká v práci a nemá až tak veľa času na športovanie. Až pri Bobovi som zistil, čo je to naozaj kvalitný tréning.
Nanovo som sa učil správne sa hýbať, napríklad pri kotúľoch.

Si sám spokojný so svojím progresom?

Áno, som. Prvý krát v živote mám pocit, že mi tie tréningy niečo dávajú. Ak to porovnám s minulosťou, tak som sa dosť výrazne posunul. Plánujem v tom pokračovať aj naďalej, pretože si bez toho už neviem prestaviť svoj život. 

Čo by si odporučil ľudom, ktorí sa rozhodujú, či cvičiť, s akým trénerom, alebo či behať/nebehať?

Treba venovať tú energiu a čas do tých správnych tréningov so správnymi ľuďmi. Lebo vás to posunie dopredu. Ak človek cvičí sám, nemá šancu byť tak vytrénovaný. Ako keď cvičí pod dohľadom profesionálneho a vzdelaného trénera, ktorý sa snaží. Ľudia by sa nemali báť a ísť do toho s vami. 

O autorovi Radoslav Cabúk

Osobný tréner a výživový poradca. Špecializuje sa na zdravé a udržateľné chudnutie a zdravý životný štýl. Pomohol už stovkám ľudí schudnúť, posilniť svoju postavu a získať kondíciu. Je autorom online kurzov Zmena je možná, Funkčné telo, Chudnutie s diastázou, a e-booku Ako schudnúť z brucha. Vydal tiež knihu Tajomstvo trvalo štíhlej postavy. O svojich skúsenostiach sa podelil s čitateľmi časopisov Forbes, Sme Žena, Fit štýl a ďalších. Vystupoval tiež v relácii Dámsky klub na STV1. Má svoju pravide lnú reláciu v SKY rádiu pod názvom SKY Fit.

Sleduj ma

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

zdarma!

Ebook: 10 rád ako schudnúť!

Kliknite na tlačítko a získajte dôležité informácie pre vaše chudnutie.

>