Tehličky na bruchu - Jozef Štofan

 

Tehličky na bruchu by chcel mať snáď každý muž. Realizácia tejto vízie však u drvivej väčšiny ľudí zlyháva. Vyrysovať svoju postavu do podoby na fotke za 4 mesiace, je vynikajúci výsledok. Chcelo to odhodlanie, motiváciu a výdrž. Jožko to dokázal aj napriek komplikáciám, ktoré ho na ceste k vytúženej postave stretli. 

Jožko pravidelne posilňoval už veľmi dlhý čas. Cvičil 3 krát do týždňa a stravu veľmi neriešil.

Na vstupnej diagnostike sme sa s Jožkom dohodli, že bude cvičiť 3 krát do týždňa s trénerom. Dozvedel sa, že tréningy budú intenzívne s krátkymi prestávkami. Keďže Jožko je vášnivý cyklista a každý víkend absolvoval 60-100 km na bicykli, rozhodli sme sa, že ďalšie kardio už nebude potrebné.

S Jožkom sme museli prebrať aj jeho stravovacie návyky. Keďže robí obchodného zástupcu, je často na cestách a v aute. Nemá možnosť si zbaliť jedlo so sebou. Ďalším problémom bol aj jeho slabý žalúdok a intolerancia na laktózu.

Tehličky na bruchu pohľadom zainteresovaných

Radoslav Cabúk
Radoslav Cabúk

sa pýta

Jozef Štofan
Jozef Štofan

odpovedá

Čo bolo Tvojou motiváciou a prečo si sa rozhodol pre Realfit?

„Inšpiroval ma môj kamarát Igor. Igor už pred časom začal cvičiť s trénerom Radoslavom Cabúkom a postupne vyrysoval svoju postavu. Po uverejnení Igorovej premeny som sa rozhodol, že ako dlhodobý cvičenec chcem tiež vyrysovať svoju postavu.“

Ako si vnímal intenzívne tréningy a s čím si mal najväčší problém?

„Musím sa priznať, že najväčší problém som mal práve s tou intenzitou. Posilňovaniu sa venujem už veľmi dlhú dobu, ale moje tréningy trvali okolo dvoch hodín. Väčšinu tohto času som strávil rozprávaním sa s ostatnými cvičencami, alebo hraním sa s telefónom. Cvičil som si svojím pokojným tempom a veľmi som sa nepremáhal. Preto keď nastali tréningy, kde sme prestávky častokrát aj stopovali a tréner ma hecoval k lepším výkonom, nebolo to pre mňa ľahké. Asi najväčší problémom bol tréning nôh. Nohám som sa predtým veľmi nevenoval a preto pri poriadnom tréningu nôh mi prišlo párkrát aj nevoľno."

Ako sa Ti podarilo dosiahnuť výsledok, ktorý vidíme na fotkách?

„Najťažšie boli pre mňa začiatky. Zvyknúť si na nový typ tréningu a na vysokú intenzitu. Našťastie môj tréner Rado prispôsobil tréning nôh môjmu slabšiemu žalúdku a potom to už išlo. Po mesiaci a pol sa dostavili prvé výsledky. Musel som úplne zmeniť techniku cvikov, čo bolo spočiatku veľmi komplikované. Staré zvyky sa ťažko odstraňujú. No ako som už povedal, po mesiaci a pol prišli prvé výsledky. Úpravy v tréningu, ale aj v strave, priniesli svoje ovocie. Moja postava začala byť ostrejšia, tuk išiel dole a svaly vyzerali výraznejšie. Najviac sa to odrazilo na hrudníku a ramenách. To ma naštartovalo. Tréningy ma začali baviť a už som si na nich aj zvykol. Tešil som sa z pocitu dobre napumpovaných svalov."

A čo stravovacie návyky?

"Ja nie som práve kuchár a veľmi nevarím. Väčšinu času počas dňa trávim v aute jazdením po reštauráciách a rôznych vývarovniach. Preto sme sa s Radom dohodli, že na raňajky budem mať praženicu so slaninou, ale bez akéhokoľvek pečiva. Aj tieto raňajky som absolvoval v reštaurácii. Pred stretnutím s Radom moja strava počas dňa pozostávala z obedu v reštaurácii, poobedných palaciniek a iných dobrôt. Predtým som si k raňajkám neodpustil pečivo. Výsledkom bola veľká únava počas celého dňa a častokrát som musel odstaviť auto a zdriemnuť si. Rado mi vysvetlil, že táto únava je spôsobená práve vysokým príjmom sacharidov. Dohodli sme sa, že môj obed bude pozostávať z mäsa a zeleniny, s pridaným olejom (olivový, ľanový, tekvicový). Ďalej som musel odstrániť všetky sladkosti, ktoré som jedol počas dňa. Nebolo to ľahké, ale musím povedať, že po aplikovaní týchto úprav som prestal byť stále unavený."

Ako v praxi vyzeralo Tvoje stravovanie?

"Ako som už vravel, deň začínal praženicou v reštaurácii. Na obed som sa snažil jesť mäso so zeleninou, ale záviselo to od toho, kde som práve bol. Musím sa priznať, že som častokrát obed ani nemal, pretože som nestíhal, alebo som mal rozbitý žalúdok. Poobede som sa snažil vypiť proteínový nápoj. Vyskúšal som ich niekoľko, ale žiaden mi nerobil veľmi dobre. Preto som si ho mohol dať iba každý druhý alebo tretí deň. Rado mi odporučil aj aminokyseliny BCAA, ale nakoniec som ani tie nemohol brať."

Pociťoval si nedostatok energie, alebo pocit hladu?

"Nemal som problém s nedostatkom energie. Tréner mi nahradil sacharidy za kvalitné tuky. V praxi to znamená, že som mohol konzumovať napr. kokosový olej. Je zaujímavé, že aj napriek môjmu slabému žalúdku, nemám problém zjesť lyžičku kokosového oleja bez ničoho a nerobil mi ani tráviace problémy. Preto počas dňa, keď som nestíhal a chýbala mi energia, dal som si jednu alebo dve lyžičky kokosového oleja."

Ako hodnotíš celú svoju premenu?

"Som sám prekvapený, ako sa moje telo za 4 mesiace zmenilo. Nikdy som nemal žily na rukách a ani taký hrudník a ramená. Dokázal som si, že aj ja môžem mať vyrysovanú postavu. Naučil som sa ako sa mám stravovať a ako majú vyzerať moje tréningy. Teraz je mojim hlavným cieľom udržať si moju získanú postavu a verím, že sa mi to podarí."

Tešíme sa s Jožkovho úspechu. Veríme, že bude aj naďalej pokračovať v začatom trende a prajeme mu veľa ďalších úspechov nielen v cvičení, ale aj v živote.