Ako sa zmenit poradí Hedviga Tomášová

Začiatok cvičenia: 21.1.2015

Koniec: 12.2.2016 (pokračuje pod dohľadom trénera)

Strava: v prvých mesiacoch zaradené minimum sacharidov, hlavne pri raňajkách, neskôr pozmenený jedálny lístok a úplne vylúčenie sacharidov a raňajok, hlavné jedlo dňa sa presunulo na večeru. Vysoký podiel bielkovín a zdravých tukov.

TréningTréningový plán pozostával z funkčných tréningov kvôli zrýchleniu metabolizmu a znižovaniu podielu tuku v tele. Ten bol doplnený o silové tréningy, ktoré dopomáhali k tvarovaniu svalov a získavaniu svalovej hmoty.

Zdravotné obmedzenia: bolesti kolien  (voda v kolene)

Schudla: 9,5kg, 8cm z obvodu hrudníka,14cm z obvodu pása, 9cm z obvodu bokov

Hedviga sa rozhodla pre cvičenie spolu so svojím partnerom, pretože chceli niečo zmeniť. Hľadala odpoveď na otázku ako sa zmenit a našla ju. Samozrejme, že zmena nastala a s ňou aj dobrý pocit z toho, že sa rozhodli správne. Nič neľutuje a nevie si predstaviť, aby prestala cvičiť.

Ako sa zmenit spoločne s partnerom

Radoslav Cabúk
Radoslav Cabúk

sa pýta

Hedviga Tomášová
Hedviga Tomášová

odpovedá

Prečo si začala cvičiť?

„ Asi preto, že sme sa chceli s Ondrejom zmeniť (partner poz.red). Človek príde do nejakého štádia a má potrebu zmeniť sa. Ja som už predtým cvičila sama  a robila nejaké kolektívne športy. Dostala som sa však do fázy, kedy mi to už ďalej samej nešlo. Potrebovala som už nejakú väčšiu zmenu, niečo iné. Našli sme odpoveď na otázku ako sa zmenit a začali sme si s Ondrejom hľadať trénera. Našli sme Realfit a je to už asi rok čo spolu cvičíme."

Prečo práve Realfit?

„ My sme mali viacero stretnutí s rôznymi trénermi, pokiaľ sme sa rozhodli, s kým budeme spolupracovať. Rado nás jednoducho niečím oslovil. Rozhodovali sme sa obaja, ale na mňa zapôsobil fundovanosťou, rozprával o tom veľmi reálne. Mala som z neho pocit, že sa v tom vyzná , má za sebou výsledky a taktiež si to prežil sám na sebe."

Na diagnostike ste už boli presvedčení, že chcete cvičiť s Realfitom?

„ Áno, tým že sme sa už stretli predtým, mali sme si to doma premyslieť a na diagnostike sme už boli rozhodnutí."

Aký bol Jožko Zábavník ako tréner?

„ Cvičenie celý rok s Jožkom je asi aj kvôli tomu, že cvičíme práve s ním. Nejako sme si sadli. On sa prispôsobuje nám, niekedy my jemu. Vieme si vyjsť v ústrety. Počas tréningov nie len cvičím, ale taktiež si psychicky oddýchnem. Je to aj určitá forma spoločenského stretnutia a neberieme to ako povinnosť. S Jožkom sa nám cvičí veľmi dobre."

Čo si si povedala, keď si dostala jedálniček do rúk?

„ Pre mňa to nebola taká veľká zmena, ja som bola zvyknutá na takéto zdravšie veci. Vždy som mala v jedálničku zaradenú zeleninu a mäso...Prílohy som vynechávala aj predtým. Teraz mám nízko-sacharidovú stravu, ktorú som pred tým nemala, ale zvykla som si na ňu. Rok som úplne bez chleba a pol roka bez ryže a zemiakov."

Cítila si zmenu, keď si mala v jedálničku minimum sacharidov?

„ Necítila som zmenu hneď a nárazovo, pretože ak aj boli sacharidy, tak skôr v podobe zdravých cukrov s postupným uvoľňovaním, ako batáty, bulgur, cvikla, zeler. Toto sú potraviny s nízkym GI. Čo sa týka sladkostí, tak tie som nevynechala ani Ondrej, ale zmenili sme ich a sú v zdravšej podobe. Ak čokoláda, tak horká 80-90%."

Ako vnímaš jedálniček s odstupom času?

„ Nevnímam ho ako diétu. Je to celková zmena životného štýlu. Bohužiaľ, nie som ty, ktorý si môže dovoliť zjesť všetko. Neberiem to ako obmedzovanie, ale ako sebadisciplínu. Je to o tom, čo chcem dosiahnuť."

Aké boli začiatky tréningov?

„ Začiatky boli naozaj ťažké. U mňa bolo cvičenie nôh náročné, keďže som mala minulý rok aj zdravotný problém , vodu v kolene. Ale podarilo sa mi to zvládnuť. Čo sa týka kondičky, tak tá sa výrazne zlepšila."

Kedy si mala obdobie maximálnej motivácie a úplnej demotivácie?

„ Motivovaná som bola úplne na začiatku až doteraz. Bol moment, kedy prišla úplná demotivácia, to som začala stagnovať na váhe. Aj keď mi Jožko prízvukoval, že nie sú dôležité kilá, ale pomer akým sa mení telo – svalová hmota a tuk. Potom prišiel Rado s návrhom, že zmeníme jedálniček, v ktorom som vynechala raňajky a hlavné jedlo sa presunulo na večeru."

Čo sa výrazne zmenilo po schudnutí 9,5kg?

„ Od okolia vnímam pozitívne odozvy, že som schudla a čo robím? Ak to mám sama porovnať, cítim sa lepšie, cítim sa zdravo. Túto zimu som nebola vôbec chorá. Odkedy sa inak stravujem, zlepšili sa aj moje krvné výsledky. Mám pocit, že strava spôsobila akoby ozdravenie a omladenie organizmu."

Vieš si predstaviť, že by si prestala cvičiť?

„ Nie, neviem. Je to už mojou súčasťou a relaxom. Viem, že v pondelok, stredu a v piatok mám tréningy a vtedy si nikdy nič neplánujem, ak nemusím. Vôbec neriešim, či ísť na tréning alebo nie. Jednoducho je to tak . Cítim, že je to ten správny stereotyp :-)"

Myslíš si, že je lepšie cvičiť s trénerom?

„ Áno, tie cviky, ktoré som poznala predtým a cvičím ich aj teraz, som nerobila technicky správne. Až pri Jožkovi som pochopila, aké má byť správne technické prevedenie cviku. Ten tréner je kvôli kontrole, aby si človek neublížil."

Čo by si odporúčala tým, ktorí chcú začať a nevedia sa rozhodnúť?

„ Aby to skúsili. Stále sa to dá. Určite je jednoduchšie ležať s vyloženými nohami na gauči a povedať, koľko mám povinností počas dňa, ale ak chce človek vidieť nejakú zmenu, musí preto niečo urobiť."

Hedvige veľmi pekne ďakujeme a prajeme jej veľa síl a chuti dosahovať ďalšie ciele.