Cvičenie po pôrode

ako schudnúť po pôrode

ako schudnúť po pôrodeKaždá žena chce po pôrode vyzerať tak ako predtým a byť spokojná sama so sebou pri pohľade do zrkadla.
Tehotenstvo však každej žene, či chce, či nechce, zanechá pár kilogramov navyše a zmení jej postavu. Tu si začíname klásť otázky, ako späť do formy…

Ako schudnúť? Musím začať cvičiť a diétovať !!! … a kedy vlastne žena po pôrode môže začať s cvičením ?

Cvičenie po pôrode – kedy začať

Na túto otázku by som odpovedala veľmi opatrne, nakoľko je to individuálne u každej ženy. Určite to bude mať jednoduchšie žena, ktorá aktívne športovala pred tehotenstvom aj počas tehotenstva. Tie ženy, ktoré predtým nikdy nešportovali, musia začať veľmi pomaly a opatrne.
Druhým faktorom je zdravotný stav každej ženy po pôrode, priebeh pôrodu, resp. prípadné komplikácie.
S pasívnym pohybom môže začať každá žena hneď po pôrode, vždy však treba začínať pomaly a postupne a začať môžete aj prechádzkami s kočiarom. Veď aj nosenie a dvíhanie bábätka je „kvázi“ posilňovaním.

Na začiatku s vlastnou váhou

Na začiatok zaraďte cviky s vlastnou váhou tela, začnite s nízkym počtom opakovaní, skôr zahrievajte svoje telo a postupne si pridávajte opakovania a intenzitu cvičenia. Začnite s posilňovaním a uvoľnovaním hornej časti tela, nakoľko po pôrode potrebujeme držanie tela dostať do pôvodnej úrovne. Dôležité je posilňovanie brušných svalov, ktoré keď posilníme, odľahčíme driekovú časť chrbtice, ktorá je preťažená práve tehotenstvom a veľkou váhou bruška. Posilňujte svaly panvového dna, ktoré sú pôrodom oslabené.

Aj rýchla chôdza pomáha

Na začiatok je tiež ideálna rýchla chôdza, plávanie, aqua aerobik, joga, pilates, bicyklovanie, neskôr po šestonedelí môžete pridať akékoľvek ostatné aktivity, fitness centrum a posilňovanie so záťažou, rôzne formy kardia, intervalový či funkčný tréning.
Aktívne športovať a cvičiť odporúčajú lekári, gynekológovia až po období šestonedelia. Potom vás už nezastaví nič a môžete sa plne venovať rôznym vytrvalostným či silovým cvičeniam (aerobic, posilňovanie)

Pôrod cisárskym rezom

Pozor: ženy po pôrode cisárskym rezom by nemali aktívne športovať 3-6mesiacov po pôrode ( len ľahké cvičenia), opäť to je individuálne a s cieleným posilňovaním brušných svalov sa odporúča začať až po 6mesiacoch od pôrodu cisárskym rezom. Ak začínate cvičit po pôrode cisárskym rezom, vyhýbajte sa rotácii, rýchlym pohybom a cvičeniam s ťažkými váhami.

Pripravujeme článok: Cvičenie a jeho vplyv na dojčenie

Ing. Adriana Petrovičova (osobný tréner Realfit)

Komentáre