Monika sa rozhodla cvičiť, keď prišiel jojo efekt po operácii žlčníka v podobe 20kg. Motivovali ju kamarátky a kolegyne, páčilo sa jej ako schudli. Začala chodiť na tréning s nimi a nielen že schudla ako ony, ale utužili kamarátske a kolegiálne vzťahy.

Začiatok cvičenia: 8.9.2015

Koniec: 8.2.2016 (pokračuje v cvičení pod dohľadom trénera)

Strava: povolené sacharidy v podobe chleba, ale neskôr úplne vylúčenie. Množstvo bielkovín – mäso, plnotučné mliečne výrobky. Zdravé tuky ako maslo 82%, olivový a kokosový olej

Tréning: funkčný tréning so zameraním na redukciu váhy

Zdravotné obmedzenia: ťažký stupeň osteoporózy, vysoký krvný tlak, bolesti v krížoch, vysoký cholesterol.

Schudla: 10kg, 4cm z obvodu hrudníka, 9cm z obvodu pása, 12cm z obvodu bokov

Cvičenie po operácii žlčníka

Prečo ste sa rozhodli cvičiť?

„ Ja som sa rozhodla vtedy, keď som videla kolegyne ako schudli. Pred niekoľkými rokmi som bola na operácii žlčníka a schudla som 10kg. Ale prišiel jojo efekt a pribrala som 20kg. Potom už človek pri takej váhe fučí ako slon."

Aké boli pocity po diagnostike?

„ U mňa to bolo relatívne lepšie. Ja som bola „žltačka" – všetko bolo v žltých číslach  :-)"

Čo ste vraveli na jedálniček?

„ Mala som trochu iný jedálniček ako moje kolegyne. Mohla som si dovoliť jesť aj chlebík a ony to mali striktne zakázané. Ale tak ako aj ony, aj ja som vynechala chlieb. Takže sme mali relatívne rovnaký jedálny lístok."

Ako ste boli na tom s tréningom?

„ 🙂 Prášenie kobercov nezvládnem dodnes. Tie laná boli niečo neskutočné. Tým, že mám ťažký stupeň ospeoporózy, robilo mi problém dvíhať činky a zovieranie rúk. Stred tela, ktorý je tak dôležitý som mala úplne slabý. Nevládala som cvičiť, ale výrazne sa to zlepšilo."

Aké sú reakcie okolia, že ste schudli pekných 10kg?

„ Každý to chváli. Aj v práci mi povedali, že lepšie vyzerám. A aj manžel je spokojný  :-). Určite je to prínos. Teraz si tú váhu musím udržať ."

Zmenil sa zdravotný stav cvičením?

„ Áno, už nemám ťažký stupeň osteoporózy. Zlepšilo sa to. Taktiež sa mi upravil krvný tlak."

Zdá sa vám, že ste začali s cvičením neskoro?

„ Nikdy nie je neskoro začať. Vidíte, že výsledky sa dajú dosiahnuť aj vo vyššom veku. Som toho dôkazom.   :-)"

Čo by ste odporúčali tým, ktorí už predsa majú svoj vek a obávajú sa toho či začať cvičiť?

„ Nech určite začnú a hlavne s trénerom. Je to úplne iné. Nie je to stereotyp. Vždy cvičím iné kombinácie cvikov. Človek sa sám donúti cvičiť len veľmi ťažko.

Pani Monika Poľaková aj napriek veku cvičí naďalej a my sme radi, že sa jej cvičenie zapáčilo a hlavne pomohlo k lepšiemu zdravotnému stavu.

O autorovi Radoslav Cabúk


Osobný tréner a výživový poradca. Špecializuje sa na zdravé a udržateľné chudnutie a zdravý životný štýl. Pomohol už stovkám ľudí schudnúť, posilniť svoju postavu a získať kondíciu. Je autorom online kurzov Zmena je možná, Funkčné telo, Chudnutie s diastázou, a e-booku Ako schudnúť z brucha. Vydal tiež knihu Tajomstvo trvalo štíhlej postavy. O svojich skúsenostiach sa podelil s čitateľmi časopisov Forbes, Sme Žena, Fit štýl a ďalších. Vystupoval tiež v relácii Dámsky klub na STV1. Má svoju pravide lnú reláciu v SKY rádiu pod názvom SKY Fit.

Sleduj ma

>