Schudni mami, želal si malý Maťko

Je tu premena ďalšej našej klientky ( mamičky ) Martinky Novotnej.

Martinka dokázala v priebehu roka a pol zhodiť 25 kg aj popri starostlivosti o manžela a dve deti.

Jej príbeh je dôkazom, že aj mamička na materskej dovolenke s manželom, ktorý ako kamionista nie je veľmi doma si vie nájsť čas a energiu na cvičenie.

Schudni, ja chcem mamku kočku

Martinka, čo bolo motiváciou začať cvičiť? Tu je jej odpoveď:
„Mojou motiváciou bol môj starší syn Maťko, ktorý mi raz položil otázku: Mamka prečo sú všetky mamky také kočky a ty si taká tučná? Aj ja chcem takú mamku kočku.

Táto otázka ma veľmi zarazila a samozrejme aj rozplakala . Nastal čas, aby som konečne niečo začala robiť. Ďalší človek, ktorý mi pomohol sa dostať do posilňovne a začať chudnúť, bol môj švagor Tomáš. Kúpil  mi na Vianoce permanentku 12 tréningov s trénerom a tak sa začalo moje cvičenie.“

Vstupná diagnostika

Všetko sa u nás začína vstupnou diagnostikou a takto to bolo aj s Martinkou.

Odvážili a odmerali sme telo. Prešli sme si jej zdravotné obmedzenia.

Martinka mala problém s kolenom, ktoré jej niekedy samovoľne vyskočilo a hrozila jej aj operácia. Musím povedať, že sa nám podarilo nastaviť tréning tak, že sa jej väzy a svaly okolo kolena spevnili.

Operácii sme sa vyhli a teraz jej už koleno zďaleka nerobí taký problém. Samozrejme nebolo to jednoduché a bez problémov, ale podarilo sa. V rámci diagnostiky sme si prešli aj vtedajšie stravovacie návyky, o ktorých hovorí Martinka takto:

„Skôr ako som začala cvičiť, môj životný štýl nebol práve najlepší. Nezdravé stravovanie, nedostatočná fyzická aktivita, poruchy metabolizmu, hmotnosť, nedostatok  pitného režimu  ..... no  jednoducho povedané lenivosť urobiť niečo pre seba a svoje zdravie."

Dosť veľký problém bol u Martinky častá konzumácia chleba, pečiva a dojedanie jedla za deťmi. Martinka bola väčšinu času s deťmi sama, takže jedlo čo po nich zostalo nezjedol manžela ale ona.

 

Chcete schudnúť podobne ako Martina?

Nečakajte kým sa vás dieťa spýta, prečo ste taká tučná.

Kliknite na tlačitko a objednajte si osobného trénera.
 

Stravovací plán

Obmedzili sme príjem sacharidov iba na raňajky a trošku na obed. Zaradili sme viac bielkovín, zeleniny a ovocia. Novinka v stravovacom pláne bol aj proteínový nápoj. Zvýšili sme príjem tekutín a zaradili zdravé tuky ako ryby, olivový olej a arašidové maslo.

A ako vnímala úpravu stravy Martinka?  Tu je jej odpoveď:

„Stravu som musela zmeniť od základu. Prestať papať pečivo na raňajky, odpustiť si kysnuté buchty na obed a nahradiť to všetko zdravými a chutnými  potravinami. Zaradila som do svojho jedálnička veľa ovocia a zeleniny, čo som veľmi pred tým nejedla.“

Tréningový plán

Martinka začala trénovať trikrát do týždňa pod vedením svojho osobného fitness trénera Janka Kopaničáka.

Dohodli sme sa, že ak bude stíhať, dvakrát do týždňa bude mať 45 minútové kardio.

Tréningový plán bol zostavený s prihliadnutím na problémy s kolenom. Tréningy pozostávali z funkčného tréningu, tréning s vlastnou váhou tela, TRX, voľných váh a Lebert systému. Ako doplnok boli zaradené kladky a posilňovacie stroje.

Záver každého tréningu bol venovaný 30 minútovému kardiu na bežiacom páse, stepery alebo veslovacom trenažéry.

A ako si Martinka zvykla na cvičenie, s čím mala najväčší problém a ako to zvláda teraz po vyše roku a pol? Povedala nám toto:

„Na cvičenie sa podľa mňa nedá zvyknúť, možno to niekto vie, ale ja medzi nich nepatrím. Pre mňa je cvičenie relax ,naštartovanie metabolizmu do nového dňa :). Bez ranného tréningu som nebola vo svojej koži. Niečo mi chýbalo. Je to ako keď ráno pijem kávu a  nedám si ju, potom som strašné unavená. Tak je to u mňa s cvičením :). Najväčší problém bolo začať cvičiť. Odhodlať sa spraviť ten prvý správny krok a vstúpiť do posilňovne, kde bolo tak veľa ľudí. Mala som pocit, že sa všetci pozerajú iba na mňa ako tam vchádzam do dverí. Ťažké boli aj prvé tréningy, ale postupne som sa naučila pri cvičení relaxovať, tréning si užívať a nebrať to ako povinnosť. Samozrejme ťažké bolo aj naučiť sa pravidelne jesť a piť. Dať si pozor na to, aby som nedojedala za deťmi, ako som to robievala pred tým."

Čo na to rodina

Zaujímalo nás aj ako to vníma Martinkina rodina. Martinka na to povedala:

„Moja rodina je na mňa veľmi pyšná .podporujú ma v tom, čo som začala a obdivujú, že som to nevzdala  hneď na začiatku.“

Martinka schudla 25 kg a čo plánuje teraz?

"Moje ciele sú jasné: Chcem byť zdravá, krásna a šťastná.  Chcem znížiť svoju hmotnosť tak, aby som bola sama so sebou spokojná a udržiavať sa v správnej forme." 

Martinkin odkaz

„Za svoj  úspech sa chcem poďakovať celému REALFITU. Radovi Cabúkovi a môjmu osobnému trénerovi Jankovi Kopaničákovi, bez ktorého si neviem svoj tréning predstaviť. Teším sa na každé stretnutie s Vami . 🙂 ĎAKUJEM Maťka Novotná.“

 

Ďakujeme za dôveru

Aj my sa chceme Martinke poďakovať za jej odvahu pustiť sa do premeny svojho tela s nami. Tešíme sa, že sme jej mohli byť nápomocní a že to dokázala. Prajeme aby sa jej splnili všetky jej ciele a túžby a radi jej budeme aj naďalej pomáhať!