Strečing a jeho benefity

Strečing – súčasť každého tréningu

Strečing - lýtkové svalyÁno, súčasťou každého tréningu by mal byť aj strečing. Ľahký strečing by ste mali zaradiť na začiatok každého tréningu v rámci rozcvičky. Viac času by ste si mali vyhradiť na strečingové cvičenia na záver tréningu. Svaly sa počas cvičenia postupne skracujú čo je spôsobené ich únavou a následne sa ťažšie uvoľňujú. Ak nebudeme pravidelne vykonávať strečing môže prísť k tomu, že svaly zostanú dlhodobo skrátené a stuhnuté. Skrátenie svalov má negatívny dopad na celý pohybový aparát.

 

Výhody strečingu

  • zlepšená ohybnosť, svalová vytrvalosť a svalová sila
  • zníženie svalovej bolesti, pokiaľ bolesť pretrváva používajte iba mierny strečing
  • zlepšená ohybnosť po statickom strečingu, odporúča sa stredný alebo vyšší stupeň natiahnutia
  • dobrá svalová a kĺbová pohyblivosť
  • zvýšenie efektívnosti a plynulosti svalových pohybov
  • väčšiu schopnosť generovať čo najviac svalovej sily pri väčšom rozsahu pohybu
  • zlepšenie vzhľadu a seba vnímanie
  • kvalitnejšie rozcvičenie a upokojenie pri začatí a zakončení tréningovej jednotky

 

 

Všeobecné odporúčania

  • do každého strečingového cvičenia zaraďte vždy všetky svalové skupiny. Na každý kĺbový pohyb používajte najmenej dva rôzne naťahovacie cviky
  • pred začatím akejkoľvek pohybovej aktivity zaraďte vždy ako súčasť rozcvičenia ľahké naťahovacie cviky
  • po skončení tréningu zaraďte pre upokojenie naťahovacie cviky nízkej intenzity s dlhou dobou natiahnutia
  • ak svalová bolesť trvá niekoľko dní robte iba mierne naťahovacie cviky s 5-10 sekundovou výdržou v každej strečingovej polohe
  • ak vás po tréningu bolí svalstvo urobte iba 2-3x ľahké naťahovacie cviky s 5-10s výdržou v každej strečingovej polohe
  • väčšina naťahovacích cvikov by mala byť statická.

 

 

Osobný tréner a výživový poradca Radoslav CabúkRadoslav Cabúk

osobný tréner a výživový poradca

info@realfit.sk, 0917 568291

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezabudnite na povinné pole.