Tréningový plán

 
 
Tréningový plán je zostavený na 10-12 týždňov (záleží od konkrétneho účelu), počas ktorých dosiahnete alebo sa priblížite k svojmu cieľu alebo cieľom. 
Za 10-12 týždňov sa vo väčšine prípadov telo adaptuje na tréning a je potrebná zmena, ak nie sme ešte spokojní s dosiahnutým výsledkom alebo sme si vytýčili nové ciele.

Skladá sa z troch častí.

  • 1
    Všeobecne o priebehu tréningu. Čo musíme splniť, aby tréning prebehol bez problémov, na čo nesmiete zabudnúť. Aký má mať váš tréning a ako správne ukončiť tréning.
  • 2
    Váš na mieru pripravený tréningový plán, ktorý je zostavený podľa vášho cieľa. Zohľadnený je váš zdravotný stav, počet tréningov do týždňa, vaše skúsenosti aj vaše podmienky na cvičenie (cvičenie doma, v posilňovni rôzne zariadenej). Telo je rozdelené do 2-4 dní. V jednotlivých dňoch sú napísané precvičované partie s konkrétnymi cvikmi, počtom sérií, opakovaní a doporučenými váhami pre začiatočníkov.
  • 3
    Na záver je vyjadrenie k súčasnému tréningu (ak ste už cvičili). Rady ako obmieňať daný tréning, aby ste aj so súčasným zlepšovaním mohli daný tréning účinne precvičovať.