Premena postavy je dostatočný dôvod prečo cvičiť

Začiatok cvičenia: 20.10.2015

Koniec: 14.2.2016 (aktuálny. lebo premena postavy pokračuje ďalej)

Strava: Vylúčila musli, pečivo, zemiaky a ryžu. Minimalizovala príjem ovocia. Zaradila oleje (olivový, kokosový olej), plnotučné mliečne výrobky, maslo. Problém so zmenou jedálnička nemala, akurát avokádo sa jej nepodarilo zaradiť.

Tréning: Prevažoval funkčný tréning bez použitia ťažkých váh. Pre problémy s kolenom boli vylúčené najmä výstupy na vysoký stupienok. Pre problémy s chrbticou sa vylúčili rotácie.

Schudla: 16kg, 10cm z hrude, 13cm z obvodu pása a 15cm z obvodu bokov

Ako prebiehala premena postavy o 16 kíl a jej dôvod prečo cvičiť

Radoslav Cabúk
Radoslav Cabúk

sa pýta

Helenka Hájniková
Helenka Hájniková

odpovedá

Helenka je matkou 3 detí, ktorá popri svojej náročnej práci zdravotnej sestry, sa odhodlala pre vážnu zmenu. Nie len čo sa týka postavy, ale celého životného štýlu. Nebránilo jej v tom ani niekoľko kilometrové dochádzanie autobusom. Ako povedala ona sama: „ Všetko sa dá, len treba chcieť."

Prečo si sa rozhodla cvičiť, a prečo práve Realfit?

„Rozhodla som sa kvôli tomu, že som nechcela telo, ktoré ma v niečom obmedzuje. Nemohla som chodiť na turistické výstupy, ktoré som pred tým absolvovala. Nevedela som sa zohnúť, nemohla som sa dostať na mnohé miesta. Sťažovalo mi to dennodenné povinnosti. To boli moje dôvody prečo cvičiť. A prečo práve vy? Prezerala som si na internete rôznych trénerov, fitká a toto sa mi zdalo ako najlepšie. Samozrejme, že som videla na vašej stránke aj rôzne premeny, takže to ma o tom presvedčilo.“

Váhala si s rozhodnutím alebo si bola hneď presvedčená a dohodla si sa na stretnutí?

„ Áno, trochu som váha, pretože najhoršie bolo rozhodnúť sa. Ale keď som už zavolala Radovi a objednala sa, išlo to samo."

Časové nastavenie tréningov bolo podľa tvojich predstáv?

„ Domácnosť som v rámci dopoludnia nemusela riešiť, pretože deti chodia do školy a syn do škôlky. Z práce keď mám voľno tak mám voľno, a ten čas si na cvičenie urobím. Ale samozrejme, že boli aj obety. Chodím cvičiť ráno po nočnej a potom zvyšok dňa fungujem, ale niekedy je to o život (smiech). No skúšala som to aj tak, že po nočnej som si pospala a prišla poobede, ale nemala som toľko energie, ako keď bol tréning skoro ráno. Samozrejme, že aj Adin prístup bol veľmi milý a ústretový. Dokázala sa mi prispôsobiť podľa toho, ako som potrebovala."

Bola pre teba zmena jedálnička radikálna a ťažká?

"Pravdupovediac nie. Dostala som jedálniček do rúk, pozrela sa čo môžem a čo nie. Šla som do obchodu, kúpila si potrebné veci a bolo to. Neriešila som to. Jednoducho som vedela, že tak to je a koniec. Samozrejme, že som vynechala hlavne sacharidy, aj keď som nikdy veľmi nemala rada pečivo a múčne jedlá, ale mala som rada ryžu a vločky s jogurtom. Takže to bola pre mňa najväčšia zmena."

Ako vnímali tvoju zmenu jedálneho lístka príbuzní?

„ Rodine pripravujem iné jedlo, ako si pripravujem pre seba. Sem tam mi dcéry niečo uchmatnú, ale zväčša varím samostatne pre seba a pre rodinu."

A čo tréningy, boli náročné?

„ Tréningy boli hlavne dobre nastavené. Ja som mala obavy hlavne z toho, že pohybovo to nezvládnem kvôli zdravotným problémom. Mám problémy s chrbticou a kolenom. Na prvých tréningoch som to aj cítila. Telo prechádzalo zmenou kvôli množstvu pohybu, ale prešlo to. Samozrejme tréning som mala vždy prispôsobený podľa toho, ako som sa ráno cítila."

Ako si sa cítila po zmene jedálneho lístka?

„ Ja som sa po schudnutí 4 kg cítila fantasticky. Nemala som balvany na nohách. Prílev energie bol neskutočný. Upravil sa mi spánok. Tým že mávam nočné zmeny, bola som chronicky unavená. Teraz keď sa rozhodnem, že idem spať, tak spím. A po 3 mesiacoch sa cítim úžasne, úplne ľahúčko. Pravdu povediac, ja som sa tak trochu testovala a to tým, že mám z práce domov preši asi 2 km. Predtým ako som začala cvičiť som tento úsek prešla za 28 minút, a myslela som si, že je to neskutočný výkon. Teraz, ako som začala cvičiť a schudla som, prejdem tento úsek za 18 minút."

Pomohla ti zmena jedálnička?

„ Samozrejme. Dosť mi to pomohlo . Upravilo sa mi trávenie, s ktorým som mala problémy. Predtým mi bývalo ťažko po každom jedle, teraz nemám žiadne ťažkosti. Zaujímavé je aj to, že počas Vianoc som chcela ochutnať medový koláč, na ktorý som sa tešila. Mojím prekvapením bolo, že po prvom súste, bol koláč veľmi sladký a nechutil mi."

Plánuješ ešte pokračovať vo svojej zmene?

„ Áno , určite. Je toho dosť, čo treba ešte zlepšovať. Chcem a budem pokračovať ."

Čo odkážeš tým, ktorí sa nevedia rozhodnúť a chceli by cvičiť?

„ Každý sa musí rozhodnúť sám prečo cvičiť. Ale najlepšie je cvičiť pod dohľadom trénera. Ten dohliada na techniku cvičenia ako aj na držanie tela. Jednoducho individuálny prístup je úplne niečo iné, ako napríklad skupinové cvičenie. A už vôbec nie samostatne, keď človek nemá ani potuchy ako správne cvičiť. Takže určite s trénerom. Prajem každému zažiť ten úžasný pocit."

premena tela pokračuje s trénerkou

Helenke držíme prsty a prajeme jej veľa zdravia a síl v ďalšom napredovaní. Nech jej chuť a entuziazmus v cvičení vydrží čo najdlhšie a jej premena postavy pokračuje ďalej podľa jej želania.